8 روش برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی
استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی برای فروش
اهمیت شبکههای اجتماعی در بازاریابی دیجیتال غیر قابل انکار است. در حالی که بیش از 92 درصد شرکتها در ایالات متحده از شبکههای اجتماعی در روش بازاریابی خود استفاده میکنند، افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی یک چالش همیشگی برای کارشناسان بازاریابی است. حالا میتوانید ببینید برای اینکه توجه مخاطب مورد هدف خود را جلب کرده و آنها را متقاعد کنید که منحصربهفرد هستید، چه رقابت سختی را در پیش دارید.
برای دستیابی به نرخ تبدیل بهتر در شبکههای اجتماعی ممکن است از قبل در توییتر، اینستاگرام یا یوتیوب تبلیغ کرده باشید. در کنار آن لازم است خلاق باشید و توجه بازدیدکنندگان احتمالی را جلب کنید.
اگر نمیدانید چطور میتوانید از قدرت شبکههای اجتماعی برای افزایش فروش خود استفاده کنید، ما هشت نکته اثباتشده برای افزایش نرخ تبدیل برندتان در شبکههای اجتماعی را فهرست کردهایم. بیایید مستقیما به آنها بپردازیم.
هشت روش برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی
برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی لازم است درک واضحی از دو چیز داشته باشید: اول؛ هدفتان چیست؟ و دوم؛ بهترین راه برای دستیابی به آن چیست؟ برای افزایش نرخ تبدیل خود در شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۲۲ نگاهی به این هشت نکته اثباتشده بیندازید.
۱. مخاطب خود را بشناسید
یکی از اولین راهها برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی این است که به مخاطبان خود آن چیزی را ارائه دهید که بهدنبال آن هستند، اما برای انجام این کار، در وهله اول باید مخاطبان هدف خود را بشناسید. میتوانید کار را از بخش شناخت مخاطب (insight) در شبکههای اجتماعی خود شروع کنید. پلتفرمهایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره میتوانند اطلاعات ارزشمندی در مورد سن، علائق، عادات و اولویتهای خرید دنبالکنندگان شما ارائه دهند.
اگر میپرسید که شناخت مخاطب چه فایدهای دارد؛ شناخت مخاطب به شما کمک میکند بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند تا روشهای بازاریابی هدفمندتری را برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی ایجاد کنید.
۲. محتوایی بسیار هدفمند تولید کنید
اکنون که افرادی را میشناسید که به احتمال زیاد مخاطب هدف شما میشوند، محتوایی بنویسید که با آنها ارتباط برقرار کند. اگر وقت خود را جهت ایجاد منابع برای مخاطبان اشتباه تلف کنید، ممکن است بهندرت شاهد افزایش نرخ تبدیل خود در شبکههای اجتماعی باشید.
به جای نوشتن پستهایی در مورد خودتان، محتوایی تولید کنید که با مخاطبان شما به صحبت بپردازد. مشکلات خاص مخاطبان خود را بیابید و راهحلهای عملی برای آنها پیشنهاد دهید.
در محتواهای خود، بر این نکته تاکید کنید که چگونه محصولات و خدمات شما میتوانند برای مشتریانتان ارزشی هرچند نامحسوس به ارمغان بیاورند.
تیم خود را به یک ابزار موثر بازاریابی محتوا مجهز کنید که بهراحتی بتواند به نوشتن محتوای جذاب و سئوی آن کمک کند.
۳. صفحه اصلی سایت را بهینهسازی کنید
به یاد داشته باشید که مخاطبان پرمشغله شما ممکن است با تلفن همراه خود به شبکههای اجتماعی دسترسی داشته باشند؛ بنابراین راز افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی به تجربهای خلاصه میشود که صفحات اصلی شما میتوانند به کاربران تلفن همراه ارائه دهند.
شما میتوانید با ایجاد یک صفحه اصلی که با گوشیهای موبایل هم سازگار است، به این هدف برسید، اما این تنها چیزی نیست که اهمیت دارد. شما باید ترافیک بازدیدکنندگان را نیز به این صفحه هدایت کنید و برای تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر، اطمینان یابید که گشتزنی در این صفحات بدون اشکال و سریع پیش میرود.
برای بهینهسازی بیشتر صفحات اصلی حسابهای خود در شبکههای اجتماعی، میتوانید بهطور منظم آزمایشهای جداگانه انجام دهید تا متوجه شوید کدامیک به بهترین شکل باعث افزایش نرخ تبدیل میشود.
۴. مخاطب را ترغیب کنید تا رضایت خود را منتشر کند
صحبت برندها نمونهای از فعالیتهای بازاریابی است، اما هنگامی که مشتریان صحبت میکنند، در حال اثبات اجتماعی برند شما هستند. دومی به برند شما اعتبار میبخشد؛ زیرا مستقیما از طرف کاربر نهایی میآید.
مصرفکنندگان به توصیه رابطها یا اینفلوئنسرها بیشتر از محتوای برند اعتماد دارند. به همین دلیل است که باید از اثبات اجتماعی برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
حالا چطور میتوانید این کار را انجام دهید؟
مشتریان راضی خود را تشویق کنید تا تجربیات خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. میتوانید گزینهای حاضر و آماده ایجاد کرده تا مشتریان بتوانند با استفاده از آن بهسادگی و با کلیک روی یک دکمه در مورد تجربهشان با شما، به دوستانشان در شبکههای اجتماعی اطلاع دهند. سپس، میتوانید از این نظرات بهعنوان شواهدی مبنی بر رضایت مخاطب استفاده کرده و تاثیر این پیامها را دوچندان کنید.
مقالات مرتبط و پیشنهادی:
توسعه تجارت الکترونیک را در اولویت قرار دهید
بازاریابی دیجیتال شما را به مشتری نزدیک میکند
چگونه در اینستاگرام قیف فروش بسازیم؟
استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی برای فروش
۵. محتوای ویدئویی تولید کنید
آیا میدانید امروزه محبوبترین نوع رسانه در شبکههای اجتماعی «ویدئو» است؟ ویدئوها نهتنها باعث ایجاد تعامل میشوند، بلکه طبق نظر 87 درصد از کارشناسان بازاریابی، میتوانند به افزایش ترافیک وبسایت شما کمک کنند.
اگر بهدنبال افزایش نرخ تبدیل خود در شبکههای اجتماعی هستید، محتوای ویدئویی بهترین گزینه برای شماست. شما میتوانید از طیف گستردهای از ویدئوها برای جذب مخاطب و جلب توجه آنها استفاده کنید.
این ویدئوها همهچیز؛ از ویدئوهای آموزشی گرفته تا بررسی محصول، انیمیشن، رضایت مشتری و غیره را شامل میشوند.
مطمئن شوید ویدئوهایی که تولید میکنید، بینندگان را وادار میکند تا از جستوجو دست بکشند و نگاهی به آن بیندازند. پیام برند و یک فراخوان عمل قوی را در چند ثانیه ابتدایی ویدئوی خود قرار دهید تا نرخ تبدیل را در شبکههای اجتماعی بالاتر ببرید.
۶. از محتوای تولیدشده توسط کاربر به نفع خود بهره ببرید
امروزه، مصرفکنندگان، خودشان سازنده محتوای تولیدشده توسط کاربر بوده و عاشق مصرف چنین محتوایی نیز هستند. این نوع محتوا دستاول و معتبر است.
میتوانید از محتوای تولیدشده توسط کاربر به نفع خودتان استفاده کنید تا نرخ تبدیلتان را افزایش دهید.
بدیهی است که برای افزایش نرخ تبدیل خود در شبکههای اجتماعی، همیشه نیازی به انتشار محتوای دستاول در شبکههای اجتماعی ندارید. شما باید بهدنبال محتوای خوبی باشید که مشتریان وفادارتان آن را تولید میکنند و آن را با مشتریان بالقوه خود به اشتراک بگذارید.
محتوایی که کاربران تولید میکنند، میتواند بهعنوان شواهدی اجتماعی در اثبات خوببودن برند شما نیز عمل کند. میتوانید فعال باشید و مسابقاتی برای محتوای تولیدشده توسط کاربران برگزار کنید و از آن برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی سود ببرید.
۷. کال تو اکشن را جذاب کنید
شاید این نکته را چندین بار شنیده باشید، اما در اینجا میخواهیم بر اهمیت کال تو اکشن برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی تاکید کنیم.
وقتی صحبت از شبکههای اجتماعی به میان میآید، سهولت و راحتی عمل برای مشتریان شما از اهمیت زیادی برخوردار میشود.
به عبارت دیگر، نهتنها مهم است که یک لینک در صفحه اصلی پروفایل اینستاگرام یا صفحه توییتر خود قرار دهید، بلکه باید مطمئن شوید که کاربران روی این لینکها کلیک میکنند.
برای افزایش نرخ تبدیل در شبکههای اجتماعی، باید از زبان تاثیرگذاری بهره ببرید؛ بنابراین سعی کنید کال تو اکشن خود را جذاب کرده و بر ارزش پیشنهادی ارائهشده به خریداران تاکید داشته باشید.
8. بهطور منظم آنالیتیکس شبکههای اجتماعی خود را پیگیری کنید
در نهایت، یکی از بهترین روشهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی این است که حواستان به بخش شناخت مخاطب (insights) باشد. این کار به شما کمک میکند تا استراتژی بهتری داشته باشید و همچنین متوجه شوید که چطور میتوانید نرخ تبدیل خود را در شبکههای اجتماعی بهبود ببخشید.
برای شروع، میتوانید از بخش شناخت مخاطب در شبکههای اجتماعی استفاده کنید. در کنار آن، میتوانید از گوگلآنالیتیکس و سایر ابزارهایی که بهطور خاص برای این کار طراحی شدهاند، بهره ببرید. چنین ممیزیهایی در شبکههای اجتماعی بینشی به شما ارائه میدهد که در افزایش عملکردتان مفید هستند.
با تجزیهوتحلیل بیشتر این شناخت را پیدا کنید که چه نوع پستهایی باعث ایجاد تعامل بهتر برای شما شده و روی تولید محتواهایی مشابه آنها متمرکز شوید. استفاده از آنچه موفقیتآمیز بوده، مطمئنا نرخ تبدیل شما را در شبکههای اجتماعی افزایش میدهد.
استفاده از قدرت شبکههای اجتماعی برای فروش
آیا برای افزایش نرخ تبدیل در سال ۲۰۲۲ آمادهاید؟
این هم هشت نکته بسیار موثر برای افزایش نرخ تبدیل شما در شبکههای اجتماعی. اگر استراتژی شبکههای اجتماعی شما در تمام این مدت بر ایجاد آگاهی از برند متمرکز بوده، زمان دستیابی به اهداف بزرگتر و بازگشت سرمایه بهتر از آن از طریق آمادهشدن برای نرخ تبدیل بیشتر فرا رسیده است.
دست به کار شوید و این نکات را در استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود در سال 2022 بگنجانید و برای مشاهده افزایش نرخ تبدیل خود در شبکههای اجتماعی آماده شوید.