7 روش برای داشتن مشتری بالقوه به کمک هوش مصنوعی
هوش مصنوعی چگونه به بازاریابی کمک میکند؟
همه از این موضوع آگاه هستند و تمام کارشناسان بازاریابی نیز میدانند که بازاریابی یکی از چندوجهیترین و سریعترین ابزارها برای رشد کسبوکار شما و همچنین یکی از فناوریهای بسیار کاربردی است.
فناوری بهترین یار هر بازاریاب است و از هر نوع نرمافزار نوآورانه گرفته تا مدیریت سنتی پروژهها و پلتفرمهای فوقالعاده جذاب مدیریت ارتباط با مشتری و همهچیز از بازاریابی ایمیلی تا سئو را در خود دارند.
اکنون برای ارتقای سطح این فناوریها، کارشناسان بازاریابی میتوانند از هوش مصنوعی نیز استفاده کنند. بهویژه در فرایند تولید مشتری بالقوه، هوش مصنوعی میتواند به شما کمک کند تا استراتژیهای خود را اصلاح کرده و به نتایج بهتری برسید. در ادامه هفت روشی که هوش مصنوعی میتواند از طریق آنها فرایند تولید مشتری بالقوه برای کسبوکار شما را بهبود بخشد، آورده شده است.
هفت روشی که هوش مصنوعی میتواند داشتن مشتری بالقوه را تقویت کند
-
اطلاعات مربوط به مشتریان
درک خواستههای مشتریان (همچنین اینکه چه زمانی و کجا به آنها نیاز دارند) میتواند در موفقیت شما برای تبدیل یک بازدیدکننده معمولی سایت به یک مشتری بالقوه واجد شرایط، تفاوت ایجاد کند. شاید شما در حال حاضر به تعدادی ابزار مختلف برای ردیابی معیارهای مرتبط با مشتریان خود متکی باشید. اینجاست که هوش مصنوعی وارد عمل میشود که در ادامه آنها میپردازیم.
- برای جمعآوری سریعتر دادههای مربوط به مشتری از طیف گستردهای از کانالها (در نتیجه نیاز را از انجام دستی فرایندی که بسیار مستعد خطاست، بینیاز میکند).
- برای تجزیهوتحلیل حجم عظیمی از دادههای مشتریان، از رفتار آنلاین آنها گرفته تا الگوهای زبانی، کانالهای محبوب و موارد دیگر.
- برای ارائه گزارشهای دقیق و بیطرفانه در مورد مشتریان که به شما کمک میکند پروفایلهای مشتری ایدهآلتری ایجاد کنید.
حتی بهترین کارشناسان بازاریابی هم نمیتوانند با سرعت، بیطرفی و دقتی که هر ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی در همه این فرایندها تضمین میکند، رقابت کنند. جمعآوری و تجزیهوتحلیل اطلاعات مربوط به مشتری یک مولفه اساسی در کیفیت و تولید موفقیتآمیز مشتری بالقوه است.
-
چتباتهای پشتیبانیشده توسط هوش مصنوعی
اگرچه چتباتها جدیدترین ابزارهای هوش مصنوعی نیستند، اما مطمئناً روزبهروز بهبود مییابند و کارشناسان بازاریابی اخیرا شروع به استفاده از آنها با روشهای جدیدی کردهاند. در واقع چتباتها یکی از بهترین ابزارها برای تولید مشتری بالقوه با کمک هوش مصنوعی به حساب میآیند.
با چتباتها، میتوانید بدون تاخیر خدمات بینظیری را به مشتری ارائه دهید. به لطف پردازش زبان طبیعی، دادههای ارزشمندی را از این تعاملات به دست بیاورید و به شناخت بسیار بهتری نسبت به مشتری دست یابید.
وقتی چتبات شما تشخیص میدهد که یک مشتری علاقهمند است، میتواند سوالات از پیش برنامهریزیشدهای بپرسد که در گذشته اثبات شده که فرایند تبدیل یک مشتری خاص را بهبود میبخشد. چتباتها همچنین میتوانند از این ویژگی برای فروش بیشتر و کمک به مشتری در وبگردی استفاده کنند.
در مجموع، چتباتها کل تجربهای را که مشتری با نام تجاری شما دارد، بهبود میبخشند؛ بنابراین نهتنها تولید و شناسایی مشتری بالقوه، بلکه کل فرایند پرورش مشتری بالقوه را نیز تقویت میکنند. بهعلاوه، این همراهان کوچک در وبسایت شما اکنون قادر به شخصیسازی بسیار دقیقتری هستند و تجربه کاربر را بهبود میبخشند.
۳. ردیابی صفحه نتایج موتور جستوجو (SERP)
اگر تیم بازاریابی شما یک متخصص سئوی اختصاصی دارد، میدانید که برای انجام فعالیتهای خود چقدر از داشتن ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی سپاسگزار خواهد بود. وقتی هوش مصنوعی را با بهترین ابزارهای ردیابی صفحه نتایج موتور جستوجو ترکیب کنید، به ترکیبی قدرتمند دست مییابید که میتواند به شما کمک کند تا رتبه خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و خود را در معرض دید مشتریان بالقوه بیشتری قرار دهید.
همانطور که کمپینهای خود را پیگیری کرده و رتبهبندی واژههای کلیدی مورد نظر خود را تجزیهوتحلیل میکنید، میتوانید برای دستیابی به درک عمیقتری از این موارد، از هوش مصنوعی بهره ببرید. الگوریتمهای هوش مصنوعی نیت کاربران را به شکل بهتری تجزیهوتحلیل کرده و اگر مشکلی وجود داشته باشد، به شما و تیمتان اطلاع میدهند تا به آنها رسیدگی کنید.
ارائه گزارشهای دقیق و مبتنی بر داده با کمک هوش مصنوعی، راه مفید دیگری برای استفاده موثرتر از سئو برای تقویت تعاملات جدید با مشتریان و تولید مشتریان بالقوه بهتر است.
مقالات پیشنهادی:
توسعه تجارت الکترونیک را در اولویت قرار دهید
بازاریابی دیجیتال شما را به مشتری نزدیک میکند
هوش مصنوعی چگونه به بازاریابی کمک میکند؟
۴. در زمان لازم برای ارزیابی مشتریان بالقوه صرفهجویی میکند
تقسیمبندی دقیق و قابل اعتماد مشتریان بالقوه و سپس تجزیهوتحلیل بیشتر مشتریان بالقوه به هر کارشناس بازاریابی کمک میکند تا به روند تولید مشتری بالقوه سرعت ببخشد. با اطلاعات مناسب و در دسترسی که البته هوش مصنوعی بهعنوان دستیار قابل اعتمادتان با شما به اشتراک میگذارد، میتوانید محتوای برگزیده، پیشنهادهای شخصیسازیشده برای مشتریان و استراتژیهای سفارشی دیگری برای ارزیابی و جذب مشتریان بالقوه ارائه دهید.
با داشتن هوش مصنوعی، کل این فرایند بهطور قابل توجهی سریعتر انجام میشود و با خطای کمتری نیز همراه خواهد بود. مثلا اگر بهترین مشتریان بالقوه شما به گروه زنان 30ساله در شهری خاص تعلق داشته باشند، میتوانید پیامهای خود را تغییر داده و بهبود ببخشید تا برای مخاطب هدف مناسبتر باشد.
با ورود مشتریان بالقوه جدید، هوش مصنوعی میتواند بسیار سریعتر آنها را ارزیابی کرده و شناسایی کند، بهطوری که دریابید بهتر است روی کدام مشتریان بالقوه تمرکز کنید. این کار میتواند به شما در بهبود کل فرایند قیف فروش کمک کرده و همه تاکتیکهای بازاریابی را ساده کند تا اطمینان یابید که به موثرترین کانالها و استراتژی های خود متکی هستید.
-
پیام بازاریابی خود را اصلاح کنید
استفاده از هوش مصنوعی در تولید مشتری بالقوه، به تقویت استراتژی بازاریابی شامل خروجی محتوای شما نیز کمک میکند. دادهها و تجزیهوتحلیلهایی که به لطف هوش مصنوعی در اختیار شما قرار میگیرند، دیگر خام و بدون فیلتر نیستند؛ زیرا هوش مصنوعی این امکان را برای شما فراهم میآورد که روی آن چیزهایی تمرکز کنید که در طول کمپینهای بازاریابیتان تاثیرگذار بودهاند.
میتوانید از این اطلاعات برای بهبود وضعیت تولید محتوای خود، پیام اصلی برند، شناسایی روالهای مهم برای مشتریان ایدهآل و ارائه ارزشی که به شناسایی بیشتر مشتریان بالقوه منجر میشود، استفاده کنید. به جای معیارهای خام (که البته ابزاری عالی برای کارشناسان بازاریابی است)، منبع وسیعی از اطلاعات دریافت میکنید تا با استفاده از آنها هر بخش از استراتژی بازاریابی خود را پیش ببرید.
-
مدلهای پیشبینی هوشمند
همانطور که هوش مصنوعی میتواند در گزارش و تجزیهوتحلیل آنی خوب عمل کند، مزیت دیگری نیز نسبت به ما انسانهای عادی دارد؛ میتواند دادههای زیادی را در کل صنف شما بررسی کند تا بتواند پیشبینیهای بسیار دقیقتری از روندها، انتظارات مشتری و تغییرات بازار ارائه دهد.
این موضوع به خودی خود مزیت بزرگی در پیگیری مشتریان بالقوه در اختیار شما قرار میدهد و این امکان را به شما میدهد تا نیازهای متغیر مشتریان خود را پیشبینی کرده و برند خود را برای تغییرات بازار که در هر صورت اتفاق میافتد، آماده کنید.
مطمئنا هوش مصنوعی این امکان را به شما میدهد تا بهترین شیوههای بازاریابی فعلی را به کار ببندید، اما باید گفت باز هم یک قدم از این فراتر میرود و به شما کمک میکند پیشبینیهای بهتری داشته باشید تا تلاشتان برای تولید مشتریان بالقوه در آینده به مرور زمان تکامل یابد.
-
تأثیر فعالیتهای بازاریابی خود را به حداکثر برسانید
مسلما تولید مشتری بالقوه همیشه برای کارشناسان بازاریابی یک چالش خواهد بود، اما اگر آماده پذیرش پیشرفتهای فناوری مانند هوش مصنوعی باشید، شانس بسیار بیشتری برای بهبود فرایندهای بازاریابی خود دارید و به مشتریان هدف خود کمک میکنید راحتتر شما را پیدا کنند.
استفاده از هوش مصنوعی را در استراتژی تولید مشتری بالقوه خود شروع کنید؛ چراکه مطمئنا مزیت رقابتی مورد نیاز خود را برای موفقیت ایجاد خواهید کرد.
هوش مصنوعی چگونه به بازاریابی کمک میکند؟