شرکای کلیدی

اکوسیستم نوآوری پارسیان با پشتیبانی و حضور دلگرم‌کننده شرکای کلیدی خود پا به عرصه اکوسیستم نوآوری کشور گذاشته است.

توانمندی هر یک از شرکای کلیدی در کنار یکدیگر، توانی را در اینوپارس ایجاد کرده که طیف گسترده‌ای از خدمات و دسترسی‌ها را برای استارتاپ‌ها فراهم کند.

بانک پارسیان به صورت شرکت سهامی عام و با مالکیت اشخاص غیر دولتی و به استناد قانون اجازه تأسیس بانک های غیر دولتی مصوب فروردین ماه 1379، ماده(98) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ضوابط تأسیس بانک غیر دولتی مصوب نهصد و چهل و هشتمین جلسه مورخ 1379/09/20 شورای پول و اعتبار تأسیس یافته و در چارچوب قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال 1351 ، قانون عملیات بانکی بدون ربا، قانون تجارت و مقررات اساسنامه بانک، در مرداد 1380 ، نسبت به انجام پذیره نویسی سهام و تشکیل مجمع مؤسس اقدام نمود و پس از انجام تشریفات و ثبت رسمی بانک به شماره 178028 در تاریخ 1380/06/15 در اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری تهران ، به موجب نامه شماره 2348/هـ – مورخ 26 شهریور ماه 1380 مجوز آغاز فعالیت را از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود. بدین ترتیب ارائه خدمات بانک پارسیان از اسفند ماه 1380 آغاز گردید.

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین (سهامی خاص)، به عنوان یکی از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ بانک پارسیان در تاریخ 23/10/1382 با شماره‌ی 214996 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌ صنعتی تهران به ثبت رسیده است. این شرکت، با به کارگیری استانداردهای به روز جهانی و از طریق توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان ها و موسسات خصوصی و دولتی بر تمرکز بر راه حل های پولی و مالی می کوشد کسب و کار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، توسعه داده و توان رقابت پذیری آنها را بهبود بخشد. تجربه گرانبهای ما در زمینه ارائه و توسعه راهکارهای جامع پولی و مالی، سیستمهای اطلاعات مدیریت و تولید نرم افزارهای عملیاتی، می تواند مسیر پیشرفت بنگاه های اقتصادی حوزه پول و سرمایه را متحول سازد.

شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، به عنوان یکی از شرکت های پیشرو و دانش محور در ارائه راه حل های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، همواره با رویکرد توسعه دانش بنیان و بکارگیری استانداردهای روز جهانی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان‌ها و مؤسسات خصوصی و دولتی، با تمرکز بر راه‌حل‌های نوآورانه و فناورانه گام برداشته است.شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین علاوه بر نقش موثر در توسعه بانکداری نوین کشور، همواره می‌کوشد کسب‌ و کار مشتریانش را با نگاه شرکای تجاری خود، ارتقاء داده و توان رقابت‌ پذیری آن‌ها را بهبود بخشد.

وابستگی فرایندها ی کلیدی کسب و کار مشتریان به راه حل ها و سامانه های جامع فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، خود نشان از اهمیت محصولات و خدمات شرکت در تداوم کسب و کار مشتریان دارد. لذا تحقق و صیانت از امنیت اطلاعات به عنوان اصلی جدا ناپذیر از کسب و کار شرکت محسوب می شود. در همین راستا شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات را بر مبنای ا ستاندارد جهانی ISO/IEC 27001:2013 سرلوحه کار خویش قرار داده است تا از طریق ایجاد، نگهداشت، پیاده‌سازی و بهبود سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، زمینه‌ای را برای شناسایی، ارزیابی، کنترل و مدیریت مخاطرات مرتبط با امنیت اطلاعات مهیا نماید . شرکت تأمین خدمات سیستم‌های کاربردی کاسپین، ضمن ارزیابی، بازنگری و حمایت همه جانبه از استقرار سیستم مدیریت امنیت اطلاعات، همواره بر پیشبرد و بهبود آن اهتمام داشته و با تاکید بر همکاری صمیمانه تمامی همکاران و ذینفعان محدوده استقرار، آنان را به آ گاهی از این خط مشی و رعایت رویه های مربوطه به منظور حفظ امنیت اطلاعات ملزم می نماید.

شرکت تجارت الکترونيک پارسيان(تاپ) با نام تجارت الکترونيک ايرانيان در تاريخ 1379/02/18 به‌صورت شرکت سهامي خاص تأسيس و طي شماره 164214 مورخ 1379/04/8 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکيت صنعتي تهران ثبت و فعاليت گسترده خود را در زمينه ايجاد و توسعه شبكه‌هاي پرداخت الكترونيكي در كشور آغاز نموده است.

 به موجب تصميمات متخذه در مجمع عمومي فوق‌العاده مورخ 1382/09/19 نام شركت از تجارت الكترونيك ايرانيان به تجارت الكترونيك پارسيان تغيير و مراتب تحت شماره 32/42397 مورخ 1382/10/10 در اداره ثبت شركت‌ها و مالكيت صنعتي تهران به ثبت رسيده است. همچنين به موجب تصميمات متخذه در جلسه مجمع عمومي فوق العاده مورخ 1389/04/26، نوع شركت از سهامي خاص به سهامي عام تبديل و مراتب تحت شماره 32/17646 مورخ 1389/06/09 در اداره ثبت شركت‌ها به ثبت رسيده است. ضمناً شرکت در تاريخ 1389/06/16 در سازمان بورس و اوراق بهادار پذيرفته و در حال حاضر سهام آن از طريق سازمان بورس و اوراق بهادار قابل داد و ستد مي‏باشد.

بخش عمده‏ای از سهام شرکت متعلق به شرکت گروه داده‏پردازی بانک پارسیان از شرکت‏های وابسته به بانک پارسیان می‌باشد.

اپلیکیشن تاپ، مرجع کامل پرداخت آنلاین برآمده و قدرت گرفته از خانواده بزرگ بانک پارسیان و تجارت الکترونیک پارسیان است که به عنوان سرویس دهنده آنلاین به عنوان یک سوپر اپلیکیشن در خدمت تمامی مشتریان بانک پارسیان و دیگر کاربران شبکه پرداخت کشور است. بانک پارسیان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های بخش خصوصی کشور به عنوان پشتیبان از خانواده بزرگ تاپ حمایت همه‌ جانبه می‌کند. سوپر اپلیکیشن تاپ با ارائه خدمات کاربردی حوزه پرداخت در 5 خط سرویس بورس بیمه و بانک، فین تک و پرداخت، گردشگری، سلامت و سبک زندگی و خودرو میزبان ویژه‌ای برای مشتریان بانک پارسیان در بخش های متنوع مالی چون، همراه بانک پارسیان، صندوق قرض الحسنه پارسیان، خدمات پارسی کارت و… است.

شرکت فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده یکتا ققنوس پارس یکی از میزبان‌های موسس شبکه ققنوس، بزرگ‌ترین زیرساخت دفترکل توزیع‌شده در ایران، است که به‌عنوان شرکت دانش بنیان در زمینه کاربردی سازی فناوری دفترکل توزیع‌شده با هدف توسعه محصولات و راهکارهای نوین بر پایه فناوری‌دفترکل توزیع‌شده (DLT) و شبکه ققنوس از اواخر سال ۱۳۹۷ با سهامداری مشترک گروه داده‌پردازی پارسیان وابسته به بانک پارسیان، شرکت داده‌ورزی سداد وابسته به بانک ملی ایران، هلدینگ بهسازان ملت وابسته به بانک ملت، هلدینگ فناپ وابسته به بانک پاسارگاد و شرکت سرمایه‌گذاران فناوری تک وست به نمایندگی از شرکت توسن آغاز به‌کار کرد و به‌دنبال رفع مشکل چرخه دارایی‌های منجمد و چالش‌های ملی، تحول کسب‌و‌کار و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری است که نقشی جدی در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.

شرکت ققنوس از بهمن ماه سال ۱۳۹۸ با اجماع میزبانان شبکه ققنوس، مسئول امور دبیرخانه بنیاد ققنوس شامل هماهنگی اعضای زیست‌بوم ققنوس در امور توسعه زیرساخت‌های فنی و خدمات جدید مورد تأیید بنیاد و اتصال میزبان‌های جدید به شبکه، پایش شبکه و بازارهای ققنوس، برگزاری رخدادهای مرتبط با ققنوس، دریافت و تنظیم پیشنهادها درخصوص اصلاح سپیدنامه ققنوس، تنظیم روابط اعضای زیست‌بوم، تعیین تخلفات و ضمانت اجراها در ققنوس و سایر موارد ابلاغی بنیاد به مدت ۳ سال خورشیدی شد.

این شرکت بر پایه دانش غنی مدیران ارشد و نیروی انسانی جوان و مجرب توانسته تا به امروز دستاوردهای مهم و بزرگی را در طول سه سال عمر فعالیت خود رقم بزند؛ چشم انداز شبکه ققنوس تبدیل شدن به بزرگ‌ترین و پیشروترین شبکه فناوری‌های اطلاعاتی و مالی توزیع‌شده در منطقه است که در همین راستا شرکت ققنوس به عنوان عضوی از شبکه بین المللی ققنوس در نظر دارد تا در سال ۱۴۰۰ اجرای پروژه‌هایی از جمله توسعه کیف توکن ققنوس، پروژه برات دیجیتال، ایجاد سکوی تامین مالی جمعی، راه‌اندازی مرکز تبادل غیرمتمرکز، توسعه سکوی انتخابات و رای گیری آرامش و انتشار توکن‌های جدید را انجام دهد.